diabetes läger

Idag tänkte jag berätta om DIABETESLÄGRERNA som hålls varje sommar :)
(för övrigt kan jag säga att jag älskar läger - träningsläger & diabetesläger är det bästa!)

varje sommar i slutet på juli & början på augusti hålls ett diabetesläger här i Halland. Som hålls av diabetesförbundet. (tror jag?)
Iaf, på lägret är det ledare (16 och uppåt) och deltagare (som är från 6 år och uppåt)

vad gör man på diabetes läger?
det roliga är att man pratar faktiskt inte speciellt mycket om just sjukdomen, alla vet ju att alla har det ändå ;D
Men ledarna testar deltagarna flera gånger per dag och skriver upp det i en tabell, som man kan följa och se då.
På lägrerna äts det bra mat regelbundet men även lite smått och gott!
Lekar, aktiviteter, tävlingar är även vanligt :)
Ibland är även en diabetes sköterska där, som man kan snacka lite med :)

första gången jag var på detta läger trodde jag att det skulle vara BARA DIABETES SNACK, men det var det inte  :o
vilket jag idag tycker är väldigt bra, man kan ju prata med andra om man vill, ge & få tips eller upplevelser. Men mest så umgås man, vi har ju alla något gemensamt - vilket är otroligt skönt.
På det lägret var jag 14 år och var då deltagare :) har inte så mycket att berätta rent så, mer än att jag råkade fatta tycke för en av ledarna ;D mohahha! (det var besvarat :O)

Förra sommaren var jag ledare - vilket är så sjukt mycket roligare än att vara deltagare! Vi hade jättekul detta året, verkligen nice att umgås med diabetesfolk :)

alla som har diabetes: åk på sånna här läger om det erbjuds! det ger såå mycket! Att få prata med andra som har varit med om samma sak, som vet hur det är, som vet hur det känns är helt underbart! Jag lovar att det kommer ge någonting - nya vänner är väl bara en av 1000 saker att nämna?

längtar tills nästa läger ^^
läs: diabetesläger 08 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0