diabetes vs alkohol

Diabetes vs Alkohol

Hur funkar det att dricka som diabetiker?
Eftersom att jag inte har druckit själv någon gång har jag inga egna erfarenheter, men av ren basfakta och genom att ha frågat andra diabetiker så vet jag:

* att alkohol sänker blodsockret
* det är väldigt lätt att få känning med andra ord, det är viktigt att alltid ha med sig druvsocker!
*en diabetiker ska aldrig dricka på tom mage, ät alltid innan!


trotts att alkohol både innehåller mängder med kolhydrater och socker (speciellt cider) så sänker det alltså blodsockret, vilket jag inte alls förstår (?) men tänkte kolla med mina läkare nästa gång jag ska dit :)

Viktigt: Om du är ute och festar med en diabetiker, se till att hon/han har druvsocker nära! Om personen svimmar, ta inte för givet att det beror på alkoholen, det kan vara en känning! Mät personens blodsocker och håll personen vid medvetande, ring 112 i värsta fall!

någon som vet något om diabetiker & alkohol?


Kommentarer
Postat av: Hanna

nej,tyvärr ! men intressant och bra att du skriver hur man ska bete sig, vi är ju ändå ute å partayar ibland :) fast som sagt,inga fyllefester här inte! kul ändå ju :D <3 men ändå bra att veta hur man ska göra å så, ja du förstår :d hahah ! <3

2009-02-25 @ 21:41:57
URL: http://herikssons.blogg.se/
Postat av: hanna

tack för kommentaren :) allt bra med dig?

2009-02-26 @ 16:01:52
URL: http://hannawernerods.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0