diabetes helvete

ett rent jävla helvete.. har min diabetes varit idag!
är så jävla arg och ledsen, orkar inte när den inte funkar!

det började i natt när jag vaknade kl halv 3 på morgonen och låg på 2 (jättelågt!) , var tvungen att äta något. Det blev väldigt fel med maten, blev både för mycket och fel. Kan lätt bli så när man har panik - "måste måste äta! nununu!"
Så när jag vaknar så ligger jag på 21 (jättehögt!) tar insulin (ca 6 E) och sover en halvtimme till.
När jag testar mig igen så ligger jag på 16 (lite för högt bara då)
"bra" tänker jag och börjar käka frukost (som jag givetvis tar insulin till osv)
Ca 1 timme senare ska jag till skolan. Då ligger jag på 5 (jättebra värde, men kände att det sjönk för snabbt = inte bra)
dricker ett glas mjölk och sticker...
väl i skolan mår jag helt mysko. Kan inte förklara känslan.. det var inte en bra känsla iaf.
Sen får jag känning. äta druvsocker + sesamkaka.
På eftermiddagen får jag huvudvärk p.ga. de höga + låga värderna.
Nu. hemma efter träning, testar mig och tror att jag ligger normalt, men NEJ! JAG LIGGER FÖRFAN PÅ 21!

blir ledsen, arg, känner mig maktlös! VARFÖR LIXOM? jävlajävla dag!


så nu är det bara att vänta.. se om den är bättre imorgon. Är så sjukt trött på den!


så, här har ni en dålig diabetesdag. Som tur är så är de inte så många, men de kommer. Var tacksam att du inte har diabetes säger jag bara...


Kommentarer
Postat av: Agneta

Jessica vill bara säga att jag tycker du är toppen som orkar med detta, okej jag vet att vi pratade om att när det händer saker så har man inte mycket till val, men jag vill ändå ge dig en eloge för att du är underbar!

2009-02-04 @ 21:05:18
Postat av: Agneta

Jessica vill bara säga att jag tycker du är toppen som orkar med detta, okej jag vet att vi pratade om att när det händer saker så har man inte mycket till val, men jag vill ändå ge dig en eloge för att du är underbar!

2009-02-04 @ 21:08:43
Postat av: Hanna

Håller med Agneta! Vi andra ska ju egentligen inte "klaga för småsaker"!! Hoppas det blir bättre! <3

2009-02-07 @ 16:39:37
URL: http://hhtp://herikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0