här ser ni ingen militär..

ok, nu är jag sur på militären -.-
De som har varit runt mig de senaste dagarna (sen tisdag vill säga... då vi var hos militären + "du blir vad du äter" senaste avsnitt då en militär var med) har märkt att jag har blivit helt såld på allt som handlar om det. JAG VILL FÖRFAN GÖRA LUMPEN!!
men nej. jag har diabetes. så jag FÅR inte.
nejnejnejnej.
Jag blir sur, ja - riktigt sur. För att jag hade iaf velat drömma om att göra det, lite. Haft det som mål, eller blivit taggad av det under min egna träning. Men nej, jag är diabetiker så jag får inte!

fast visst, jag fattar ju varför. Min sjukdom kan vara en fara för mig själv och andra, för mycket fysiskt osvosv..
Men varför har jag denna jävla sjukdom då ?? vad i helvete..
Likadant om jag hade velat bli polis.. eller pilot, nej det hade jag inte heller fått!

Och jag vet att folk tycker att jag bara tittar på det negativa nu, det finna ju faktiskt 1000 jobb som jag KAN bli.
Men tänk om jag faktiskt hade en dröm att bli något inom det militära, officer till exempel. Hur tufft hade inte det varit?
jag vill inte ha något vanligt jobb.

och visst, jag visste väl att min sjukdom skulle vara i vägen, men det var jobbigt att se ett klart och tydligt NEJ, när frågan ställdes på militärernas hemsida.
fanfanfan.

nej, nu behöver jag sova. imorgon kommer en ny dröm, med nya förutsättningar och nya mål. Eller hur ?

Kommentarer
Postat av: fine

tack! va roligt att just du kommenterade, för jag sitter precis och försöker leta reda på mysiga saker att göra i Halmstad på valborgsmässoafton. Ska åka ner till stugan i Frösakull och mysa med min mamma, men jag vet inte alls vart det finns bål att titta på osv. Har du några tips?

2009-04-27 @ 11:37:41
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Jen

TACK! =D Och du är söt!

2009-04-27 @ 13:27:14
URL: http://jein.blogg.se/
Postat av: rebecca

sv: hehe, ´det tycker jag med ;D

2009-04-27 @ 15:09:57
URL: http://brilliantabecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0