Tisdag - andra september

Jag sitter och pluggar och har därför sjukt tråkigt.
Italienska om någon undrar.
Det som irriterar mig är; När jag läste spanska i grunskolan förvånades man över hur mkt engelska man kunde, när man inte kunde hitta orden på spanska. Så är det nu oxå, fast jag hittar orden på spanska istället för italienska. >.<
och det är så typiskt,.. för jag gillade spanska men trodde inte att jag skulle fixa steg 3 (vilket jag aldrig får veta, men ändå...)
Fast italienska verkar oxå vara bra, det är ju ganska likt så det ska inte vara några konstigheter. Dessutom är vi bara 3 st som har italienska; jag, Love och Anna! Fett skönt må jag säga ^^

Idag har vi haft matte (hatahatahata) och sen har vi mesta klippt och klistrat på svenskan, vi gjorde arbeten om varandra. Så jag gjorde om Besa och hon om mig, problemet var att jag glömde skriva ut mitt eget papper som hon hade skrivit om mig, men det är fixat nu ;) Så nu är det fullt med röda plancher runt om i hela klassrumet, alla med en person på, ganska snyggt och kul att läsa ;)

Sen hade vi LEDARSKAP före och efter lunch. Och jag måste säga att jag älskar läraren!
Vi fick helt enkelt se en film hur människan utveklas, den var både äklig och vacker, vissa bilder var helt otroliga!
Och så fick vi en läxa; ta reda på hur "vi var" under graviditeten, hur förlossningen var och hur vi var som små.
Ganska kul, vet redan en del men ska gå igenom det grundligt med mammi ^.^

Imorgon är det bara 2 lektioner och senare på eftermiddagen är det dax att hälsa på gamla skolis; ÖÖRJAN!
Ska bli fett mysigt :')

Men som sagt; sture rockar !

Dax att plugga vidare,
ciao ciao! (en av mina glosor , fett bra ;D)

"A winner never quit - a quiter never win"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0