Besök på BB!

Idag var jag och klassen på BB !
Det är ett litet projekt som vi har med ledarskapen "att lära känna människan innan man kan leda henne" brukar jag säga,..

På förmiddagen fick vi ställa våra frågor till 2 st barnmoskor.
Frågor som:
- Vad gör man om barnet/mamman dör?
- Hur gör man med "religion problem" som omskärning eller att kvinnan inte får bli undersökt av en manlig doktor ?
- Vad gör man om barnet är sjukt ?


och massa andra. Jag frågade varför Diabetes ibland uppstår under graviditeten men sen kanske försvinner? De svarade att kroppen är "utsatt" under tiden fostret växer och att kroppen då lägger all fokus på barnet, men att sedan kroppen kan återgå till det normala när barnet är fött :)
Vad som är vitkigt att tänka på om mamman är diabetiker och gravid är att se till så att barnet inte blir för litet/stort beroende på hur blodsockret är.

På eftermiddagen åkte vi då dit och fick gå omkring.
Vi såg flera bebisar! Jag blev helt tårögd, så fint ! Ett helt nytt liv, med alla förutsättningar..
Överallt var det tavlor och skulpturer av gravida kvinnor & bebisar, man fick en bra känsla; att det var något fint, mäktigt, och att det var stolt att få vara kvinna och föda barn.

Bebisar är så söööta ^_^

Nu är det plugg, kanske behöver lite chokladbollar med ;D
Fin dag idag :)
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0