argumentation om abort.

Håller på att skriva en Argumentation om Abort.
Ett arbete inom svenska som ska tillhöra jag - arbetet.

Jag är för abort, min anledning är att;
"sätter man en gemensam lag att abort inte är tillåtet passar det inte alla. Det gäller att titta på individen och se vad den har varit med om, vad den är rädd för, vad den har för tankar om framtiden osv... Det handlar om olika situationer och därför funkar inte en lag enligt mig."
 
Vad som är viktigt är att tänka på att det är inte ett enkelt val för någon, det krävs oftast flera samtal, flera timmars funderande och väldigt mycket mod att göra det. Om man gör det kan det påverka hela ens liv; man kanske behöver fortsätta att prata med någon och man kan börja må psykiskt dåligt.
Abort är inte ett enkelt beslut. Allt har en påverkan på vårat liv, oavsätt om man väljer att göra det eller inte.

Fri abort är också viktigt för jämställdheten, låt kvinnan bestämma över SIN kropp och SITT liv.

så, nu ska jag skriva vidare på det riktiga arbetet.

Någon som håller med mig?? Eller har något att tillägga ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0