Skolan

Kom på att i mitt förra inlägg så skrev jag "längtar till sture men saknar örjan"
Man kan ju tro att det är pojkar jag pratar om :o
Men så är inte fallet (tur, eller otur?)
Jag syftar på 2 par skolor; Sturegymnasiumet och Örjansskolan. Då var det avklarat, typ.

Örjansskolan var min förra skola. Bästa skolan i mitt liv. Och ja, jag har något att jämföra med; Prästängsskolan i Alvesta.
prästängen suger, så inte så konstigt att jag höjer örjan till skyarna när jag började där. Örjan har de bästa lärarna, en massa roliga aktiviteter (t.ex. halloween, alla hjärtansdag osv,.. dagen innan loven oftast. Visst att de inte alltid var uppskattade, men det är inte många andra skolor som gör så. Man slipper ju plugga!) och skolan har även en jävlans massa bra elever, eller hade. Vi gick ju ut nu.
Inger Wessman. jag blömmer aldrig den människan. Älskade sv/so lärare, som är mer än lärare. Hon var männsklig på så många nivåer, bäst. Och så underbar. Jag säger, med tårar i ögonen; "var inte så usel, jobba, böckör" 9B vet vad jag menar :')

Men nu, om bara 3 ½ vecka är det dax för gymnasiet. 1an.
Sturegymnasiumet - Halmstad
Kultur skola med många linjer som riktar in sig på musik, dans, teater, bild. Men även linjer som ledarskap, barn&fritid m.fl.
Jag ska börja samhälle - ledarskap då. I en klass med 31 st elever. Har hört att det bara ska bli tjejer, eller kanske en kille. Spännande att se!
Den 21 startar det!
Jag längtar, samtidigt som jag börjar bli riktigt nervös. Tänkt så många nya människor! Glad tanke :)
Och nytt sätt att lära, nytt sätt att jobba. Allt är nytt!
UNDERBART!
Livet kommer förändras utan tvekan. Jag är redo, snart, snart, snart ska jag bli en sture-tjej :) Tummen upp för mig! :D

Helg nu och strålande väder!
Stranden imorrn :)
/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0