italienska

Ciao!
Sitter just nu och pluggar italienska, samtidigt som jag och Maria försöker prata  med varandra på samma språk på msn x)
i like italia xD
molto bene, molto bene... ;)

Lite italienska:
Ciao, mi chiamo Jessica.
(hej, jag heter Jessica)
Io ho sedici anni, e abito a Halmstad in Svezia.
( jag är sexton år och jag bor i Halmstad, i Sverige)
Io parlo svedese, inglese e piccolo italiano!
(jag pratar svenska, engelska och lite italienska!)
Io studio a Sturegymnasiet..
(jag studerar på Sturegymnasiet)

"bra att kunna" meningar:
che cosa fai? = vad gör du?
ciao bella/bello! = hej snygging (a för henne och o för honom)
io prendo una birra = jag tar en öl (hahah, mycket viktigt att kunna!)
io preferisco un gelato = jag föredrar en glass
Come ti chiami? = vad heter du ?
Quanto costa? = vad kostar det ?

si, that´s it for today ;D
hah ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0