militären!


någon mer än jag som GILLAR MILITÄREN STARKT?! ;)

mohhaha :) idag har jag och min klass varit hos militären och fått hjälpa dem att utbilda nya militärer genom att öva dem inför verkliga situationer.
Dagen började med att jag var grymt övertaggad (he-he-he)
buss till stället - 10 av oss hoppar av där och resten åkte vidare.
Lite snack med en (väldigt snygg) militär som förklarade läget för oss, vad vi skulle göra och så !
sen åkte vi till platsen där vi skulle agera.

Uppgiften var att vi skulle vara befolkning som inte kunde så mycket engelska  eller inte förstod alls. Vi skulle agera försiktiga, eller fråga efter mat/vatten. Om de frågade om fakta skulle vi ge dem det osv. Sen utverdera dem med hjälp av ledarna. 3 gäng militärer kom och det hela gick bra i helhet! Roligast var när vi fick choklad (food - hahah!) och när Besa tog deras flagga ;o
 I slutet fick även jag agera barn som lekte med en hand granat :o vi skulle inte förstå någonting de sa eller så, utan bara förtsätta kasta granaten till varandra och leka. Stakars militärer ;S haha. Men de löste situationen sen iaf!

En riktigt kul och lärorikt dag måste jag säga ^^ Bara att få se hur olika personer tar olika ledarroller och bli mer medveten om sitt kroppsspråk är ju hur bra som helst!

så jag tackar militären & klasskompisar för en asnice dag och hoppas på återseende ;D

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi måste få träffa dem igen och göra nya saker :) De är alltid kul att komma ut på olika fältstudier :D <3 <3 Ha det fint ! KRAMAR / H.

2009-04-21 @ 20:16:18
URL: http://herikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0