diabetes vs socker

Diabetes VS socker
hur fungar socker i en diabetikers liv?

- socker är i dagens samhälle överallt, i maten vi äter & i det vi dricker, kan man undvika allt socker?
Nej, det kan man inte, inte äns världens bästa diabetiker ;)
därför måste man lära sig att hantera sockret men hjälp av  insulin.

T.ex. när jag äter smågodis (som innehåller otroligt mycket socker och färgämnen + annat mysko!) så testar jag alltid mig före (se hur jag ligger i blodsocker) och sen tar jag insulin, och sen är det dax för att äta godiset.
Efter ett tag brukar jag testa mig igen , ligger jag då högt (över 12 kanske?) så tar jag mer insulin. Så håller jag på så!
 Så länge jag mår bra (inte får huvudvärk t.ex.) så funkar det :)

Allt handlar om att göra det med balands. Jag har diabetes men jag tål ju socker för det :)
Jag kan äta allt men inte alltid !

något som är oklart? våga fråga :)


Kommentarer
Postat av: Kim

jag tror inte det, det verkar ju vara jobbigare att leva med det än en vanligt livsstil liksom :P

kram

2009-01-28 @ 11:48:18
URL: http://kimaandersson.blogg.se/
Postat av: Mia

Ställ någon fråga i min frågestund :)

2009-01-29 @ 07:40:08
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan, titta gärna in i min blogg! finns egen musik & dansvideos & dikter. Kommentera gärna! :)

2009-01-30 @ 15:40:11
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0