diabetes fråga

fråga: Äter du vanligt godis (om du äter det) eller äter du sockerfritt?

svar:
Ja jag äter vanligt godis (när jag väl äter, på loven t.ex.)
Problemet med plockgodis är att det är svårt att sluta äta, alltså att jag äter utan att kunna stoppa! Det andra problemet är att det innehåller till största delen socker, och en massa annat konstigt och dumt. Min diabetes har svårt att hantera det, därför behöver jag ta mycket insulin med jämna mellanrum för att det ska funka !
En bra sak att göra när man äter godis som diabetiker är att äta det söt direkt efter en måltid! Då bryts sockret ner bättre :)

Så, ja jag äter vanligt godis. Men jag väljer mina tillfällen och (försöker) äter lagom mängd :)
Sockerfritt godis är, enligt mig inte lika gott, och det är även i det massa konstigheter!



btw, jag har haft sammanlagt 3 års godisförbud :) slå det!

Kommentarer
Postat av: estelle

o herregud, tre år xd jag som klaarade en månad och tyckte att det va jobbigt xd men bra jobbat! :)

2009-02-12 @ 16:35:18
URL: http://estellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0