dagens diabetes

diabetesen har varit lydig idag. Legat på värden som 8 och 9 vilket är bra :)
Idag har jag inte ätit några kolhydrater (förutom frukt) men eftersom att det är första dagen märks klart ingen skillnad!

Men idag ska jag börja sänka mitt insulin.
Lantus (långverkande) morgon: 12 istället för 14
Lantus kväll: 10 istället för 12
Novorapid (korttidsverkande) ändrar jag efter mat & träning! Men runt 4-6 enheter låter bra.
Bättre att sänka innan kroppen märker skillnad utan kolhudraterna, annars kommer jag få miljoner känningar! :o

Idag har jag ätit helt vegetariskt (linsgrytan var godare än den köttiga i skolan) och utan kolhydrater. Grönsaker,bönor och qourn har jag ätit till middag, med creme frech och fetaost :) gott!

så vi får la se hur det går...

Kommentarer
Postat av: Hanna

ååh, grönsaker, bönor,qourn å creme frech och fetaost lät ju inte helt fel :) Blir ju hungrig ! Ska stötta dig i det här, haha, tror du klarar det själv faktikst :) Har inte skrivit så låångt idaag, haha så nu orkar du kanske läsa :) nej, skojja bara :D <3 puss å kramar från / H.

2009-02-23 @ 20:46:32
URL: http://herikssons.blogg.se/
Postat av: Blå, blå, blå himmel. För det är det idag =D

Hej! Jag vet inte om du kan svara på denna frågan, men om man vill äta mycket vegetariskt, nyttigt och inte så mycket kolhydrator vad kan man äta då som inte innehåller:

Baljväxter, såsom, bönor, linser ärter mm.

mjölkprotein som finns i t:ex qourn.

nötter, såsom mandel, valnötter hasselnötter mm.

skaldjur.

Kiwi, apelsin, morötter passionsfrukt, jordgubbar och banan.

Är namligen allergisk mot dessa saker.



Jag vet som sagt inte om du kan svara, men det vore kul att veta om det överhuvud taget finns något.



Kram :)

2009-02-24 @ 16:57:14
Postat av: jessica

sv: jag har faktiskt ingen aning :o är inte insatt i sånt eftersom att jag tål allt själv , sorry :(

2009-02-24 @ 17:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0