dagens diabetes 1/2

dagens diabetes:
dock ingen bra dag idag;
- testade mig precis, jag ligger på 16.9 ! alltså högt (vilket jag kände av genom huvudvärk och konstig smak i munnen = luktar typ som aceton)

varför detta nu då? jag tror ( med nästan 99% säkerhet) att det är min lunch som ställer till det.
Jag åt:

vårrullar m. grönsakswok + soya & sötsur sås (jävligt gott var det!)

men, tydligen så klarar inte min diabetes av vårrullarna - kan bero på vetemjölet i dem + olika tillsatser.

hur "behandlar" jag mitt höga blodsocker då?
1. jag tar insulin, ca 6 E (E= enheter)
2. dricker vatten (mest eftersom att man blir väldigt törstig av att ligga högt!) men oxå för att rensa ut ketonerna...
3. väntar i någon timme, kollar mig sedan igen och ser till att det går som det ska!

vad som oxå hjälper:
4. träna
5. huvudvärkstablett (men gillar inte att ta tabletter)

längesen jag låg högt nu, menmen. då vet jag att jag ska ta det lugnt med vårrullar ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0