26/2

oh my goood så trött jag är.
Kvällens planer är: äta solrosfrön (mums!) och dricka té :)
plugga lite, sen "du blir vad du äter" kl 20.
sen sooova, typ :)

idag har jag tagit sista livmoderhals cancer sprutan, skönt att ha det gjort!
det tar ju sån tid att ta alla 3 :o
mellan första och andra ska det gå 2-3 månader (tror jag?) och mellan andra och tredje är det 6 månader. Sen kostar det en jävla massa. Men är man under 17 år så går man under högkostnads skyddet, då ska man inte behöva betala mer än ca 1500:-.
Men vad jag är irriterad på är:
- att ta sprutan kostar ca 150 :-, för att sätta sig på en stol, få en nål in i armen som inte äns tar 5 sekunder och sen gå.  dåligt!
- att sättet dem marknadsförde sprutan var kass. Alla tjejer, flickor & kvinnor i hela sverige fick helt plötsligt panik; "ta man inte den kommer jag att få cancer!" Det är ju inte alls säkert ?!
Dessutom hade jag personligen aldrig hört talas om just livmoderhals cancer innan jag hörde om gardacil.

men somsagt, man vågar inte chansa.

någon som har åsikter ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0