MIA TÖRNBLOM

Nu har jag läst klart Mia Törnbloms 3 bok.
Så dumt! är en självbiografi som handlar om hennes liv som narkoman och kriminell.


Jag tycker dessutom att framsidan är jättesnygg !

Jag gillade boken eftersom att hon skriver som det är. Hon svär, hon använder slangord, hon upprepar. Och det är det jag tycker om, hade hon använt korrekt svenska hade det inte blivit personligt och ärligt.

Dessutom får den en att inse; vem som helst kan hamna i ett missbruk. Även den bästa.



Hon har skrivit 2 andra böcker som används som vägledning. Självkänsla Nu! och Mera självkänsla! är alltid bra att ha hemma, man behöver ju inte läsa igenom hela utan bara ta kapitel som man känner för. Jag mår bra av att bara öppna dem, jag blir inspererad lixom!

Jag gillar Mia för att hon är ett levande exempell på att det går. Hon har varit i ett starkt missbruk och idag hjälper hon ANDRA att må bra, hon vägleder andra,.. det är stort!

så nu ska jag läsa lite om självkänsla :)
trevlig lördags eftermiddag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0